AW-802336379
 

ТРИВАЛЕ ОРЕНДА ТА ПРОДАЖ КВАРТИР У КИЄВІ

ВСЕ ПРОПОЗИЦІЇ БЕЗ КОМІСІЇ

  • Facebook Социальной Иконка
  • YouTube - серый круг
  • Серый Instagram Иконка
  • telegram-logo_landlord

Існує велика різниця між власником нерухомості, який здає її в оренду і професійним орендодавцем. Юридично, будь-яка людина, що володіє нерухомістю для здачі в оренду, вважається орендодавцем, але хороший орендодавець має низку важливих якостей. У хорошого орендодавця набагато більше справ, ніж просто очікувати орендну плату.

Хороший орендодавець думає про нерухомість і про орендаря, щоб передбачати можливі проблеми і запобігти їм.

Хороший орендодавець вміє ефективно спілкуватися зі своїм орендарем, а також з потенційним, передбачаючи його очікування.

Хороший орендар знає наперед знає свої обмеження і недоліки своєї нерухомості і робить все, щоб їх збалансувати або компенсувати.

Хороший орендодавець знає своїх конкурентів, знає ринок і його тенденції.

Існує ще багато якостей, які визначають висококласного орендодавця і нижче я наведу 5 таких головних якостей.

  1. Завжди хороші орендарі

Ви можете мати класну нерухомість в кращому місці, але якщо у вас будуть погані орендарі, вони перетворять ваше життя на пекло. Поганий орендар псує майно, затримує оплату оренди або взагалі не платить, псує відносини з вашими сусідами тощо. Від такого орендаря чекай тільки витрат грошей і нервів.

Я вже не раз говорив, що нам вже пора вводити практику рекомендаційних листів від орендарів як превентивних заходів від недобросовісних орендарів. Але на даний момент існує тільки 3 превентивні заходи від нехороших орендарів: гарантійний депозит, страховка і умови договору оренди, за яким орендодавець може розірвати договір оренди в разі порушення його умов.

Хороший орендодавець бачить потенційного орендаря наскрізь. Хоча довірча робота зі своїм агентом найкраще йому в цьому допомагає. Агент зацікавлений в довгостроковій і взаємовигідній роботі з власником зробить все можливе, щоб визначити і відсіяти недобросовісних орендарів ще на етапі перегляду.

Показником якості потенційного орендаря стане ще етап обговорення договору оренди. Тут точно буде зрозуміло, чого побоюється майбутній орендар, де він «Юліта».

Але головне, хороший орендодавець завжди дасть собі достатньо часу для здачі своєї нерухомості в оренду. Він не буде виставляти свою нерухомість на ринок в останній тиждень перед виїздом поточного орендаря, або ж після його виїзду. Хороший орендар розуміє, що для того, щоб отримати кращого орендаря потрібен час, але він і не буде затягувати, перебираючи потенційними орендарями в очікуванні «чогось кращого».

Підписуйтесь на нові статті, щоб залишатися в курсі

Натискаючи кнопку "Підписатися на розсилку" ви погоджуєтеся на обробку Ваших персональних даних

2. Завжди на зв'язку

Для орендаря дуже важливо, щоб його орендодавець завжди був на зв'язку. Тому, дуже важливо забезпечити фактично цілодобову зв'язок з орендодавцем. Не важливо, наскільки якісна або масштабна ваша нерухомість, дрібні проблеми трапляються завжди, і вони дуже засмучують орендарів. Тому дуже важливо швидко реагувати на найменші проблеми, поки вони не переросли у великі. Навіть якщо на даний момент немає можливості вирішити проблему, хороший орендодавець обов'язково зв'яжеться з орендарем і запевнить його, що проблема буде вирішена.

3. Уміння передбачати проблеми

Уміння передбачити проблему ще до того, як вона з'явилася - одне з найцінніших якостей хорошого орендодавця. Важливо розуміти, що проблема, яка здається дрібної може бути дуже дратує для орендаря. Це означає, що в майбутньому орендар використовує факт наявності цієї проблеми для переговорів з приводу зниження орендної плати або вартості майбутньої оренди при продовженні, якщо взагалі захоче продовжувати оренду.

Якщо орендар затримує оплату оренди на кілька днів, хороший орендар спробуйте не скандалити з постояльцем, а спробує вникнути в корінь проблеми, щоб дозволити її найкращим чином. Наприклад, коли сталася криза і орендарі почали масово затримувати оплату, з'їжджати в дешевші квартири або ж вимагати знижку, я порадив своїм клієнтам першим піти назустріч їх орендарям і запропонувати знижку в 20% від поточної орендної плати. Я надав орендодавцям чітку інформацію, чому саме 20% і які у їх орендарів перспективи в зв'язку з ситуацією, що на ринку ситуацією. Згодом всі орендодавці мені передзвонили і повідомили, що це був вірний крок, оскільки, як виявилося, 60% їх орендарів планували з'їжджати в квартири на 25% дешевше, а 40% як раз хотіли попросити знижку в розмірі 20-25%. Таким чином, всі сторони залишилися задоволені.

4. Жорсткий, але справедливий

Хороший орендодавець повинен вміти знаходити баланс між жорстким дотриманням умов договору оренди та компромісом. Іноді доводиться йти на послаблення власних правил заради збереження орендаря, однак, важливо пам'ятати, що якщо ви одного разу послабили свої правила, орендар швидше за все спробує отримати подібне послаблення ще. Важливо ретельно обмірковувати наслідки своїх компромісів. Наприклад, господар однієї з квартир ніколи не дозволяв своїм орендарям тримати великих собак, однак, на другому році оренди орендар умовив власника піти на компроміс і вирішити його дітям тримати собаку в квартирі. В результаті гарантійний депозит не покрив вартість ремонту квартири після збитку, нанесеного собакою, запахи і незадоволені сусіди ще довго давали знати про себе.

Перш ніж йти на компроміс зі своїми правилами на догоду орендарю важливо передбачити всі можливі наслідки, узгодити штрафні санкції з орендарем і вимагати їх чіткого виконання.

5. Завжди готовий

Здатність самостійно полагодити поломку в будинку - завжди велика перевага для орендодавця. Однак, в сучасному суспільстві це велика рідкість. У кращому випадку один власник з п'яти може полагодити кран або розетку самостійно. Але головна перевага хорошого орендодавця - вміння швидко вирішити проблему. У хорошого орендодавця завжди напоготові 2-3 контакту хороших, перевірених майстрів, готових цілодобово прийти на допомогу. При цьому дуже важливо, мати повні контакти таких майстрів. Це справа безпеки. Ви впускаєте чужу людину не тільки в свою власність, але і до майна вашого орендаря. Якщо щось трапиться, орендодавець - перша особа, з якого будуть питати збиток. Хто і що накоїв розбиратися будуть потім. Тому дуже важливо мати надійних і перевірених людей, яких можна спокійно, без вашої присутності пустити до орендаря.

Незважаючи на те, що здача майна в оренду вважається пасивним доходом, це робота і робота, що вимагає певних навичок і знань, і саме такі навички відрізняють простого орендодавця від хорошого.

Дотримання цих простих правил дозволяє орендодавцю завжди мати хороших орендарів, які дбайливо передають його контакти тільки своїм кращим знайомим. Такий подхо завжди окупає себе: нерухомість ніколи не простоює, а орендарі дорожать добрими стосунками з таким орендодавцем.